Isnin, 17 Februari 2014

Perbincangan


Peta minda karangan diskriptif

Haady: Penggunaan visual, dapat bantu menggambarkan suasana di situ

Aiman: Ada anak panah memberitahu jalan ceritanya

Haady: Cerita boleh dikembangkan, harus spesifik

Qayyum: Mesti ada tumpuan / fokus

Haady: Taufiq menggunakan gambar peribadinya, Nehal menggunakan gambar dari internet. Lebih senang menggambarkan cerita Taufiq

Cikgu: POV / third person. POV rasa lebih dekat dengan penulis

Haady: peta minda Khairul lebih mendalam

Aiman: peta minda Khairul ada fakta dan pengalamannya

Cikgu: Harus menggambungkan pengalaman dan fakta

Cikgu: Pilih soalan karangan yang lebih sesuai / awak boleh buat



1 ulasan:

  1. Nehal: Ada banyak perinician tentang fakta Danial.

    Roid: Peta minda ini lebih kepada pengalaman dan kurang fakta.

    Cikgu: Karangan deskriptif yang cemerlang harus ada perasaan, fakta dan pengalaman.

    Cikgu: Fokus Danial tentang monyet yang mengambil topinya. Fokus cerita awak mesti di pertengahan cerita.

    Qayyum: Peta minda saya tentang percutian saya ke Africa.

    Roid: Peta minda saya tentang pelancongan saya ke Perth, Australia.

    Aiman: Peta minda saya tentang pengalamannya.






    BalasPadam